חברות האינטרנט יסננו תכנים בחינם

    אבי יעקב No Comments on חברות האינטרנט יסננו תכנים בחינם
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון שנערך בוועדת השרים לענייני חקיקה, פעל השר ארדן כדי לגייס את תמיכת הממשלה בהצעות החוק של חברות הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ופנינה תמנו-שטה, העוסקות בחובת סינון אתרים. וועדת השרים קבלה את עמדתו של ארדן.

    השר ארדן אמר בוועדה כי הבעיה המרכזית כיום היא שמרבית ההורים כלל אינם מודעים לכך שהם זכאים לקבל מספקיות האינטרנט תוכנות לסינון תכנים, ללא עלות, ובשל כך מתוכננת שורה של צעדים אשר תחייב את החברות להרחיב משמעותית את הקף היידוע ולהנגיש את התוכנות לכלל ציבור הצרכנים. בין הצעדים בהם יחויבו החברות תוגדר חובת משלוח מסרון והודעת דוא"ל לגביי השירותים החינמיים, החברות יחויבו לשאול כל לקוח חדש אם הוא מעוניין בשירותים, יחויבו לפרסם את שירות הסינון בעמוד הבית בהתאם לגודל המודעה שייקבע ותבחן האפשרות לחייב את החברות להשקיע סכום קבוע מידי שנה בעידוד המודעות לנושא.

    השר ארדן, המייחס לנושא זה חשיבות רבה, אף חייב לאחרונה את ספקיות האינטרנט בתשלום קנסות בסך מאות אלפי שקלים כיוון שלא עמדו בחובת היידוע המופיעה כיום בחוק ואשר תורחב משמעותית.

    לצד מהלכים אלו, עתיד משרד התקשורת בשבועות הקרובים, להעלות קמפיין לעידוד המעורבות והערנות של ציבור ההורים ובדבר חשיבות הפיקוח על הרגלי הגלישה של צעירים. השר ארדן ציין בדיון כי "זהו צעד חיוני כדי להתמודד עם התופעות להן אנו עדים לאחרונה של טשטוש הגבולות המוסריים."



    0 תגובות